dinsdag 6 november 2012

Voer

Ik ben momenteel wat zoekende over de hoeveelheden voedsel voor Sietske. Ze krijgt momenteel nog 3 keer per dag te eten.

Ik heb tot nu toe voor het rauwvoer van Carnibest de hoeveelheden aangehouden volgens gewicht: 50 g voer x haar lichaamsgewicht: dat zou nu zo'n 850 g zijn en dat vind ik heel erg veel (en het wordt ook erg duur).
Daarom krijgt ze ook brokken, en voor brokken (Hills) heb ik altijd de dosering gevolgd voor een middelgrote hond. Sietske weegt echter nu al bijna 20 kg terwijl het eindgewicht voor een middelgrote hond op 25 kg staat. Zou ik dan toch moeten overschakelen naar voedsel voor grote honden?

Hoe zwaar is Jitske nu ongeveer? Weegt zij 30 kg?
Hoe gaat dat met de andere pups? Hoe doen jullie het met voer?

Groetjes, Erika

4 opmerkingen:

  1. Hoi Erika,

    Lastig hoor.. Siep krijgt ook Carnibest. Hij weegt nu 16 kg en wij houden 40 gram aan omdat hij ook beloningssnoepjes krijgt en vaak een bot om te kluiven. Volgens mij kan je wel al voer voor volwassen geven. Meestal staat er op de verpakking qua hoeveelheid meer aangegeven dan dat ze nodig hebben maar ze is toch niet te dik? Succes en tot volgende week zaterdag.

    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erika,

    Lastig hoor.. Siep krijgt ook Carnibest. Hij weegt nu 16 kg en wij houden 40 gram aan omdat hij ook beloningssnoepjes krijgt en vaak een bot om te kluiven. Volgens mij kan je wel al voer voor volwassen geven. Meestal staat er op de verpakking qua hoeveelheid meer aangegeven dan dat ze nodig hebben maar ze is toch niet te dik? Succes en tot volgende week zaterdag.

    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Banjer was vorige week 16,7 kg en loopt nog steeds mooi in lijn met Siep.
    Hij krijgt op dit moment 3 voedingen van cira 180 - 190gram. Dus iets meer dan 500gram per dag totaal. We geven geen brokken erbij alleen beloningssnoepjes.

    Je kan vrij snel voelen of de honden te dik of te mager zijn.



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zit Olle op 3 keer 90 gram Royal Canin (medium junior). Stukken minder dan op de verpakking staat, maar ons kleine manneke weegt dan ook maar 14,7 kg.
    Tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen